torstai 5. toukokuuta 2016

Piirakkasukat

Tein taas pinkit Piirakkasukat! Olen tehnyt paljon Piirakkasukkia, mutta vain kerran muusta kuin pikistä langasta. Mikähän siinä on, että juuri pinkistä langasta tulee aina mieliteko tehdä Piirakkasukat.

Piirakkasukka on mielestäni todella helppo ja kaunis malli. Olen käyttänyt Novitan ohjetta. Tämä on kiva sukka tehdä silloin kun ei kauheasti jaksa keskittyä vaikeisiin kuvioihin. Piirakkasukkaa ensimmäistä kertaa tehdessäni opin mallin ulkoa jo muutaman kierroksen jälkeen, joten ohjetta ei tarvitse kokoaikaa katsella vaan voi samalla rentoutua ja katsoa vaikka jotain kivaa ohjelmaa. :)





Piirakkasukat olen aina tehnyt lahjaksi, en koskaan itselleni. Minulla on aivan ihanat vaaleanpunavalkoiset piirakkasukat, jotka mummini on minulle tehnyt vuosia sitten. Haluan aina vaan käyttää niitä enkä itse tekemiäni.

Uusimpia piirakkasukkia tehdessä puikkoni vääntyi todella paljon. Tai oikeastaan melkein kaikki puikot vääntyivät, mutta yksi paljon enemmän kuin muut. Ikinä ennen tämän mallin kohdalla näin ei ole käynyt. Saattaa olla, että olen jostain syystä tehnyt tiukemmalla käsialalla tai sitten istunut kaikkien puikkojen päälle huomaamatta :D .


Siivosin kaappeja kesää varten ja löysin sieltä unohtamani keskeneräiset piirakkasukat... Olen vuosi sitten kutonut näitä junamatkalla ja muutossa unohtanut kokonaan. Täytyy varmaan tehdä taas nämäkin pinkit piirakkasukat joskus valmiiksi.




-Terhi


P.S. kutominen = neulominen (murreasioista on turha kiistellä :) )
Täytyy vielä liittää tähän linkki aiheeseen liittyen: http://www.kielikello.fi/index.php?mid=2&pid=11&aid=564 Juuri eilen keskustelimme töissä näiden sanojen eri merkityksistä ja siitä mikä on oikein ja mikä on väärin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti